وبلاگ

تمیز کردن جواهرات

تمیز و درخشان نمودن جواهرات ابدا کار دشوار و پرهزینه ای نیست.
در حقیقت، می توان طلا و جواهر را در خانه با ابزاری ساده همچون مایع ظرفشویی، خمیر دندان، مسواک نرم یا برس آرایش و سرکه تمیز کرد و نتایج فوق العاده ای به دست آورد.
اگر چه برای براق نمودن برخی از جواهرات ظریف، به کمک جواهرساز حرفه ای نیاز خواهید داشت، بسیاری از انواع جواهرات به سادگی در منزل قابل تمیز و درخشان شدن هستند. به این منظور به شیوه های مناسبی برای هر یک از انواع جواهرات نیاز خواهید داشت. در ادامه به چند شیوه برای تمیز کردن جواهر اشاره شده است.

چگونه می توان جواهرات طلا را تمیز کرد؟

گرچه طلا مانند نقره کدر نخواهد شد، اما پس از مدتی استفاده، کثیفی ها را به خود جذب کرده و باعث کدر شدن جواهر و از بین بردن شفافیت اولیه خواهد شد.
برای تمیز کردن جواهرات طلا در خانه، از صابون مایع و پارچه یا قلم مو ی نرم استفاده کنید زیرا طلا به راحتی خراشیده می شود.
یک ظرف آب گرم و مایع ظرفشویی، یک برس نرم ، یک کاسه ی کوچک و یک پارچه ی نرم و خشک همه ی آن چیزی است که شما احتیاج خواهید داشت. جواهر را در کاسه ی کوچک قرار داده، و روی آن را با آب گرم و مایع ظرفشویی بپوشانید. حداقل به مدت 15 دقيقه صبر کنید سپس با استفاده از برس کثیفی های جواهر را به آرامی پاک کنید. با آب گرم شسته و با پارچه ی نرم خشک کنید.

 

مروارید چگونه تمیز خواهد شد؟

 

مروارید ظریف هستند و مهارت خاصی را برای تمیز کردن می طلبند. متاسفانه، آنها گرد و غبار، دیگر کثیفی ها را به خود جذب می کنند. درخشندگی زیبای مروارید ها توسط لوسیون ها، محصولات شستشو و مراقبت از مو، صابون کم خواهد شد.
برای پاک کردن مروارید، از تمیزکننده های نقره یا طلا استفاده نکنید.
مرواریدها بسیار متخلخل بوده و غوطه ور شدن آنها درون این محلول های تمیز کننده در نهایت به نابودی آن ها منجر خواهد شد. می توان درخشندگی مروارید ها را با ترکیبی از آب و صابون مایع به آنها بازگرداند. با پارچه ی آغشته شده به این محلول به آرامی مروارید را پاک نموده و سپس با استفاده از یک پارچه ی نرم خشک آن را خشک کنید.
به این خاطر که مرواریدها به آسانی خراشیده می شوند، باید آنها را در محفظه ی مخصوص خود و جدا از سایر جواهرات قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید